Leven als een miljonair en promotie tot projectlei - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu Leven als een miljonair en promotie tot projectlei - Reisverslag uit Chuzhou, China van Marijn - WaarBenJij.nu

Leven als een miljonair en promotie tot projectlei

Blijf op de hoogte en volg Marijn

13 Augustus 2015 | China, Chuzhou

Ni hao!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven he ben ook heb ik weer veel meegemaakt! In het voorjaar ben ik naar Spanje geweest voor werk, Jasper (m’n tweelingbroer) en Chris zijn ruim 2.5 week langs geweest in China en onlangs ben ik een week naar Duitsland geweest voor werk en vorige week was ik in Nederland voor een weekje vakantie.

Verder heb ik op het werk promotie gemaakt en ben ik nu projectleider voor een nieuw concept dat moet worden toegepast, genaamd ‘ Industry 4.0’. Het woord industry 4.0, betekent eigenlijk de 4e industriële revolutie. Wat mijn nieuwe functie wordt is het toepassen van een nieuw business model (B2C), als vervanger voor het huidige business model C2B.

Dit concept houdt in dat we meer op maat gemaakte producten moeten produceren en tegelijkertijd sneller moeten produceren. Hier komt heel veel bij kijken. Ik zal me in het begin veel bezig houden met smart manufacturing en later dit concept uitbreiden naar de gehele value chain.

Ook mag ik in mijn team 4 mensen aannemen; een persoon is al bevestigd; een Chinees die net afgestudeerd is in Duitsland, vloeiend Chinees, Engels en Duits spreekt en zijn Dr. titel wil behalen bij BSH. Daarnaast heb ik een gesprek gehad met 2 andere kandidaten die beiden in het bezit zijn van een Dr. titel. Het ziet er dus naar uit dat er ten minste 3 personen met een Dr. titel in het team komen en hier mag ik als 24-jarige jongen leiding over geven, erg bijzonder en super uitdagend om zo’n groot concept te mogen toepassen.

Zoals ik al verteld had in de inleiding, zijn Jasper en Chris langs geweest in China. Helaas was ik er maar 8 dagen van de 2.5 week dat ze in China waren en moest ik tijdens die 8 dagen ook nog een paar keer werken. Ik ben momenteel super druk, dus ook tijdens mijn vakantie in NL heb ik regelmatig de laptop er bij gehad.

Hoewel Jasper al een keer in China geweest was, was het weer een enorme beleving voor die jongens om in China te zijn geweest. In Shanghai heb ik ze vooral het uitgaansleven, de verwesterde cultuur en de mooie terrassen en goede restaurants laten zien en ik Chuzhou hebben ze wat kunnen zien van het echt Chinese leventje.

Een hoogtepuntje was het diner met een leverancier (Mr. Bai). Ik heb hier regelmatig etentjes met leveranciers en zoals ik wel eens beschreven heb ik 1 van mijn verslagen, wordt je met zo’n diner helemaal in de watten gelegd en wordt alles uit de kast gehaald om business met je te doen. Ik wou graag dat Jasper en Chris dit meemaakten en dus nam ik ze mee naar een leveranciersdiner.

Toen we aankwamen in het restaurant werd er met veel respect naar ons gekeken. Ook waren een 3 vrouwen geregeld om bij ons aan tafel te zitten en bier in te schenken voor ons. Daarnaast mochten Jasper en Chris het eten uitkiezen in het luxe restaurant en ze konden zo veel kiezen en zo duur als dat ze zelf wouden.

Na het eten werd er een uitje naar het bekende KTV concept geregeld; een privé-karaoke kamer waar Chinezen vaak heen gaan in plaats van clubs. Toen we aankwamen, stonden er op de trap waar we naar boven gingen ca. 30-40 dames die ons verwelkomden. Ca. 25 daarvan liepen onze kamer binnen en we mochten er allemaal eentje uitkiezen om naast je te laten te zitten en je bier in te laten schenken. Ook stonden er grote fruitschalen op tafel en werd er een dure fles van de Chinese likeur Bai Jiu geregeld.

Na een half uur KTV lag de leverancier slapend op de bank; we hadden hem bijna letterlijk onder de tafel gedronken, maar z’n neus stak er nog een stukje bovenuit. Ondertussen werden Jasper en Chris goedverzorgd door de dames en ze voelden zich net een miljonair; zo beschreven ze het.

Helaas moest ik na 8 dagen op zakenreis naar Duitsland, maar Jasper en Chris hebben zich nog uitmuntend vermaakt in de badplaats Qingdao en Beijing.

  • 14 Augustus 2015 - 10:41

    Aalt En Reina:

    Hoi chinees, wat zal Nederland tegenvallen voor jou. Moet je zelf je bier in schenken. Maar dat lukt je vast wel. Succes met de promotie.

  • 17 November 2015 - 16:16

    Jaap Timmer:

    Hoi Matijn, wat ga jij snel.
    Complimenten voor de enorm snelle ontwikkeling die je doormaakt, helemaal top!
    Ga zo door, we blijven je op de voet volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chuzhou

Marijn

Welkom op mijn persoonlijke pagina, waar ik mijn reiservaringen met jullie zal delen!

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 3305
Totaal aantal bezoekers 97529

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: